influencer marketing

7

Co je to influencer marketing?

Fenomén sociálních sítí poslední doby. Firmy využívají vlivných osob k propagaci svých produktů či služeb. Na nás všechny, kteří používáme Facebook, Instagram, Youtube nebo Linked-in se denně hrne propagace ze všech stran. A když produkt či službu propaguje známá osoba nebo správce či “guru” některé ze zájmových skupin, kterou sledujete, tomu, co doporučuje nebo sám používá, věnujete prokazatelně větší pozornost. Mediálně známá osoba nebo člověk, kterému důvěřujete, a z nějakého důvodu jste jeho fanouškem, je pro vás důvěryhodnou osobou a jeho referenci přijímáte pozitivně. Díky tomu, že platformy Facebook i Instagram znají dobře své uživatele, infuenceři jsou efektivní cestou, jak skrze ně oslovit tu správnou cílovou skupinu

Jak mi může influencer pomoct s prodejem mého zboží?

Představte si například, že Katka chce začít používat přírodní kosmetiku. Hledá inspiraci na Facebooku. Sbírá informace, co lidé doporučují, která kosmetika je TOP Bio a která méně… Přidá se na Facebooku do pár skupinek, které rozebírají přírodní kosmetiku. Udělá si názor, předvybere si dvě tři značky, které odpovídají jejím požadavkům a přemýšlí…. Mezi tím na ni na Instagramu vyskočí oblíbená Youtuberka, kterou sleduje kvůli životnímu stylu, s příspěvkem, že vyzkoušela mraky Bio kosmetiky, ale teď už pár měsíců používá přírodní kosmetiku značky XY a je nadšená! Shodou okolností doporučuje jednu z těch, které si Katka předvybrala ve Facebookové skupince. Co podle vás udělá? Už nepátrá, dá na dobrou zkušenost influencerky a přírodní kosmetiku doporučované značky si bez váhání objednává

A to je kouzlo influencer marketingu… Přivede vám zákazníky, které byste bez něj možná nikdy nezískali – získal je za vás totiž váš influencer. 

Jak si vybrat vhodného influencera?

Říká se, že pro každý produkt i službu je možné najít influencera. Spíše bychom Je nutno říct, že influencer marketing se nehodí využívat v každém oboru podnikání. Asi si neumíme představit influencera, který točí videa u soustruhu a lidé je pak zběsile kupují, aby doma soustružili :-).

Zkrátka správného influencera musíte vybírat podle jeho zacílení a podle skladby jeho followerů (sledujících, fanoušků), tak aby váš produkt fanoušci mohli chtít využívat. Pokud chcete promovat sportovní oblečení, vybíráte si sportovně laděné instagramery či youtubery. Když takový instagramer běžec jednou vyběhne ve vašem unikátním batikovaném funkčním triku, jeho fanoušci vám urvou ruce, jen aby měli to, co on a byli IN :-). A takto se využívají influenceři pro podporu prodeje kosmetiky, elektroniky, autodoplňků, bylin, doplňků stravy a tak dále…  

Kolik stojí spolupráce s influencery?

To je otázka, na kterou se nedá jednoznačně odpovědět. V prvé řadě záleží na postoji daného influencera a také na konkrétním produktu, který chcete promovat. A také samozřejmě závisí na dosahu influencera, tzn. kolik má fanoušků.  

Někteří menší influenceři jsou schopni spolupracovat na základě barteru. Pokud se jedná o drobné zboží, jsou ochotni i významnější influenceři “barterovat”, tedy směnit zboží za propagaci. Obvyklá je ale spolupráce za úplatu, na základě dohody a smlouvy o spolupráci.

Jak se dá spolupráce s influencery navázat?

Přemýšlíte nad využitím influencer marketingu pro propagaci vašeho produktu či služby? Pomůžeme vám. Probereme s vámi vaše plány a pomůžeme Vám nastavit strategii influencer marketingu, vytipujeme vhodné spolupráce. Dokážeme vám vykomunikovat spolupráci s těmi nejlepšími Influencery pro váš obor. Umíme navázat spolupráci také s ekonomicky nenáročnými influencery, kteří rádi spolupráci barterují, což je pro většinu firem výhodnější. V případě využití více menších influencerů, dokáží takové spolupráce s podporou prodeje či posilováním povědomí značce přinést také velmi dobrý užitek.

Jsem opravdu překvapená

že se články objevily v přirozeném vyhledávaní tak rychle a tak vysoko. To je super. Velmi oceňuji Váš přístup k spolupráci. Je v něm obrovský rozdíl oproti konkurenci. Například to, že nezveřejníte jen tak rovnou co jsem poslala, ale poctivě pracujete na obsahu, aby byl výborný a ještě zároveň optimalizovaný pro SEO. Na těch mých článcích jste strávila obrovské množství času, já to velmi oceňuji, protože text je úžasný a o hodně lepší, než kdybyste zveřejnili jen to, co jsem psala já. Děkuji

Adela Masaryková – Ředitelka Brick by Brick

Spolupráce byla pro nás nejen přínosná, ale i příjemná.

 Spolupráce probíhala rychle, svižně, v přátelské atmosféře a s maximálním nenasazením celého týmu. Během pouhých 2 dnů bylo vše precizně připravené ke zveřejnění. Oceňuji zejména proaktivní přístup paní Ing. Magdy Malé, ochotu maximálně vyhovět a zaměření i na ten nejmenší detail. Práci nám všem pak v mnohém ušetřil také pan Jaroslav Malý například tím, že nám zaslat v 1 souboru 30 print screenů s pozicemi klíčových spojení ve vyhledávání.

Jana Heřmánková Naturhouse

V podnikání nemůžete čekat, až bouřka přejde, je nutné naučit se tančit v dešti!

Steve Jobs 

S kým budete spolupracovat?

Jsme tým zapálených lidí, kteří chtějí dosahovat nejlepších možných výsledků.

Práci pro naše zákazníky děláme stejně kvalitně, jako pro sebe.

Se zákazníky si chceme rozumět a zároveň věříme, že prací  s lidmi s kterými si rozumíme dosáhneme těch nejlepších výsledků. Proto jsme SYNERGY MARKETING.

V synergii dokážeme spolupracovat i s jinými agenturami, či Vašimi kmenovými zaměstnanci. Pomůžeme Vám vytvořit synergický mareketingový celek v rámci Vašich aktivit.