PPC reklamní kampaně Google a Sklik

7

PPC reklamní kampaně Google a Sklik

Chcete-li se na internetu prosadit a prodávat v podstatě cokoliv, ať už se jedná o zboží, či služby, určitě jste ve vyhledávačích postřehli placenou část vyhledávání. Jsou to vždy tři čtyři firmy, které vám nabídne vyhledávač s označením “Reklama” nebo produkty ve vyhledávacím pásu v horní části vyhledávače. Jsou to TOP pozice, které přesně cílí na konkrétní zákazníky se zájmem o váš produkt. PPC kampaně jsou ideální cestou, jak si na web přivést nové zákazníky, kteří s velkou pravděpodobností nakoupí. PPC jsou také cestou, jak zákazníky motivovat k opakovaným nákupům (tzv. remarketing).

Co jsou PPC kampaně?

Pay per click” je plné znění zkratky PPC. A to také vysvětluje podstatu PPC kampaní – platba za kliknutí. To znamená, že se jedná o reklamu, kde neplatíte paušální částku, ale platíte pouze za člověka, který klikne na vaši reklamu a ta jej přivede na váš web. A v tom je odlišnost PPC reklamy od jiných reklam. Platíte pouze za člověka, kterého vaše reklama zaujala. Tudíž pravděpodobnost toho, že si u vás objedná zboží nebo službu je poměrně vysoká. Díky tomu jsou PPC kampaně hojně využívanou formou propagace. 

Jak na PPC kampaně?

Pro nastavení i správu PPC kampaní doporučujeme využít služeb zkušeného odborníka. Jde o poměrně složitý proces. Aby byly reklamní kampaně úspěšné, musí se vědět, jak na ně

Základem je, že musíte vědět, kolik hledá zákazníků produkt, který chcete přes PPC reklamu prodávat. Je třeba podrobně vědět, pod jakými výrazy produkt zákazníci vyhledávají, jaké jsou ceny konkurence, komu se má reklama zobrazovat a kdy. A je třeba zodpovědět mnoho dalších otázek, které nelze odpovědět “jen tak z hlavy”.  

Abyste měli relevantní informace, musíte mít vytvořenou analýzu klíčových slov, o které se můžete dočíst ZDE. Na základě analýzy klíčových slov vytvoříme společně s vámi vaši obchodní strategii, určíme si hranici, kolik jste ochotni zaplatit za jeden proklik a nastavíme vám reklamní kampaně v Google Ads pro Google reklamu a Sklik pro Seznam.cz. 

Jak poznám, že je PPC kampaň úspěšná?

Kampaně se nechají určitou dobu běžet a pak se skrze Google Analytics vyhodnotí jejich účinnost. Standardně proces probíhá tak, že se vybere nejúspěšnější kampaň, která pokračuje a ostatní se upravují tak, aby byly úspěšnější než doposud. Upraví se cílení, texty, obrázky,… zkrátka, s kampaní si musí někdo “pohrát”, aby byla co nejúspěšnější.

Jaká je finanční náročnost PPC kampaní?

Finanční rozpočet na PPC si můžete předem přesně naplánovat – kolik chcete utratit za den, za týden, za měsíc a kolik jste ochotni maximálně zaplatit za jeden klik. Plus počítejte s náklady na práci PPC specialisty, který musí veškeré náležitosti reklamy nastavit, spravovat a následně vyhodnocovat.    

Co musíte mít proto, aby reklamní kampaně fungovaly dobře?

Dobře nastavené reklamní kampaně Google a Seznam přinášejí mnoha webům zisky a vyhledávače vás o tom dokáží denně přesvědčit. Jistě jste již na internetu hledali cokoli a na téměř na všechno vám vyjedou nabídky, kde se firmy jen předhánějí. Pokud jste tuto reklamu ještě nepostřehli, vyzkoušejte to. V tomto prokliku jsme v Google zkoušeli vyhledávat kostky ledu. Když na něj kliknete, uvidíte sami, kolik nabídek se vám na obyčejné kostky ledu zobrazí v placeném vyhledávání. Obecně platí, že 2. pozice v PPC kampaní bývá nejúspěšnější.

Co musíte mít proto, aby reklamní kampaně fungovaly dobře?

Dobře nastavené reklamní kampaně Google a Seznam přinášejí mnoha webům zisky a vyhledávače vás o tom dokáží denně přesvědčit. Jistě jste již na internetu hledali cokoli a na téměř na všechno vám vyjedou nabídky, kde se firmy jen předhánějí. Pokud jste tuto reklamu ještě nepostřehli, vyzkoušejte to. V tomto prokliku jsme v Google zkoušeli vyhledávat kostky ledu. Když na něj kliknete, uvidíte sami, kolik nabídek se vám na obyčejné kostky ledu zobrazí v placeném vyhledávání. Obecně platí, že 2. pozice v PPC kampaní bývá nejúspěšnější.

Víte jaký je rozdíl mezi reklamní kampaní a SEO optimalizací webu?

SEO optimalizace je úprava webu, která posouvá vaše stránky nahoru v neplaceném vyhledávání. Proklik vás nestojí nic, ale vytvořit web, který bude vyjíždět na prvních pozicích zabere nějaký čas. Výhodou je tedy, že je zdarma a také, že jde o trvalou hodnotu, která se v čase degraduje jen pomalu. Nevýhodou naopak pracnost.

Reklamou v sítích Google a Seznam přivedete zákazníky na web mnohonásobně rychleji. Platíte však za každého zákazníka, který na web přijde. Jakmile např. vyčerpáte denní limit, vaše reklama se přestane zobrazovat a vy přicházíte o potenciální zákazníky. Přesto, že cena reklam v síti Google něco stojí – sami vidíte, že téměř v každé

m oboru, ať se jedná o zboží či služby – firmám se vyplácí.

Co si tedy mám vybrat PPC nebo SEO?

Ideální kombinací je mít dobré SEO a využívat i reklamní sítě. Protože tak, i když vypnete reklamní kampaně, vás zákazníci najdou v neplaceném vyhledávání díky SEO optimalizaci. To je optimální řešení, protože někteří zákazníci z principu reklamy přeskakují a vybírají si až mezi firmami v přirozeném, neplaceném vyhledávání.

Jsem opravdu překvapená

že se články objevily v přirozeném vyhledávaní tak rychle a tak vysoko. To je super. Velmi oceňuji Váš přístup k spolupráci. Je v něm obrovský rozdíl oproti konkurenci. Například to, že nezveřejníte jen tak rovnou co jsem poslala, ale poctivě pracujete na obsahu, aby byl výborný a ještě zároveň optimalizovaný pro SEO. Na těch mých článcích jste strávila obrovské množství času, já to velmi oceňuji, protože text je úžasný a o hodně lepší, než kdybyste zveřejnili jen to, co jsem psala já. Děkuji

Adela Masaryková – Ředitelka Brick by Brick

Spolupráce byla pro nás nejen přínosná, ale i příjemná.

 Spolupráce probíhala rychle, svižně, v přátelské atmosféře a s maximálním nenasazením celého týmu. Během pouhých 2 dnů bylo vše precizně připravené ke zveřejnění. Oceňuji zejména proaktivní přístup paní Ing. Magdy Malé, ochotu maximálně vyhovět a zaměření i na ten nejmenší detail. Práci nám všem pak v mnohém ušetřil také pan Jaroslav Malý například tím, že nám zaslat v 1 souboru 30 print screenů s pozicemi klíčových spojení ve vyhledávání.

Jana Heřmánková Naturhouse

Jediným způsobem jak dělat skvělé věci, je dělat to, co milujete!

Steve Jobs 

S kým budete spolupracovat?

Jsme tým zapálených lidí, kteří chtějí dosahovat nejlepších možných výsledků.

Práci pro naše zákazníky děláme stejně kvalitně, jako pro sebe.

Se zákazníky si chceme rozumět a zároveň věříme, že prací  s lidmi s kterými si rozumíme dosáhneme těch nejlepších výsledků. Proto jsme SYNERGY MARKETING.

V synergii dokážeme spolupracovat i s jinými agenturami, či Vašimi kmenovými zaměstnanci. Pomůžeme Vám vytvořit synergický mareketingový celek v rámci Vašich aktivit.